En podcast om ondska och en tråkig nyhet. 

Nu händer det äntligen lite saker med podden! Podcasten kommer att handla om ondska av anledningen att ondska är krångligare än man tror. Till exempel så anser de flesta människorna som begår ondskefulla handlingar att de inte är onda utan bara gör det som behöver göras. De sover alldeles utmärkt om nätterna och är oftast stolta när de ser sig i spegeln. De motiverar ofta handlingar som är skadliga för andra med att det är för “den större nyttan”. I första avsnittet handlar det bland annat om hur Hitler rättfärdigade det han gjorde(och mycket mer kul exempel!). Idén är att vi ska gå bortom idén att snälla människor automatiskt är goda. Lyssna så förstår ni hur jag menar 😀

Första avsnittet är en introduktion till svårigheten med att peka ut ondskefulla handlingar. Andra avsnittet finns också men jag fick bara med 98% av redigeringen gjort innan jag nu reser en period(lite brusar ett par sekunder på något ställe). Det avsnittet handlar om övertygelse och hur människor får en övertygelse för att sen vara beredda att göra extrema saker med den övertygelsen.

Slutligen så ett tråkigt besked… Jag har tyvärr skadat ena handen ordentligt och kommer att behöva rehabilitera i 1 år vilket i praktiken betyder att jag gör klart hela podden först och sen skriver. Förhoppningsvis är handen bra nog att skriva med någon gång i början av 2017.

Det är fortfarande inofficiellt det här med podden då jag fortfarande behöver feedback om kvaliteten – men jag lägger ändå upp den för jag vill gärna hålla löftet om att inte fördröja 😉 Hoppas ni finner det intressant ni som hittat hit! Har ni kommentarer eller tankar så ser jag väldigt mycket fram emot att bolla tankar. 

Listen to Tankelekar i osäkra tider: Avsnitt 1 – Introduktion till ondska by Usama Mustafa Kamil #np on #SoundCloud

Listen to Tankelekar i osäkra tider: Avsnitt 2 – Vem sitter egentligen på sanningen? by Usama Mustafa Kamil #np on #SoundCloud